ביוגאיה בלוג

מקור התנועה, ההשראה והכוח – נבחרת הקוליק של ביוגאיה

תוכן עניינים

שתפו ברשתות החברתיות!

מקור התנועה, ההשראה והכוח.

שיחה עם מיכל גלעד, יועצת בנבחרת הקוליק של ביוגאיה על שיקום רצפת האגן, המסע של הגוף והאם להורות. מיכל גלעד, מתמחה בטיפול בנשים בהריון ולאחר לידה, בשיקום רצפת האגן ובטיפול בספורטאיות עם בעיות ברצפת האגן. בוגרת תואר ראשון בפיזיותרפיה ועוסקת במקצוע משנת 2009, אותו היא משתלבת עם האהבה לספורט ותנועה ולעבודתה גם כמדריכת פילאטיס.

מה הביא אותך לעסוק בתחום?

“מאז ומתמיד התאמנתי בסוגים שונים של ספורט ותמיד הייתה לי זיקה לתחום.
בילדותי טופלתי בפיזיותרפיה וזכרתי לטובה את הפיזיותרפיסטית שהייתה לי ואת הטיפול שהעניקה לי. החוויה השפיעה עליי, החלטתי ללמוד פיזיותרפיה וגיליתי עולם מופלא.
כבר במהלך הלימודים, כשלמדנו על בריאות האישה, ידעתי שזה התחום שבו אני רוצה להעמיק ולהתמחות בו. לאחר סיום התואר עבדתי במכון אורטופדי ורק התעצם הצורך של נשים שפגשתי והחוסר מודעות לתחום רצפת האגן וכמה הוא משפיע על היום יום. אני נהנית לעזור לנשים להכיר את עצמן טוב יותר, להקל על כאבים, להחזיר להן את כוח התנועה ולהחזיר להן את היכולת לעשות את מה שהן אוהבות.”

מה הטיפ זהב להורים חדשים?

“מנשא זה קסם במיוחד. בחודשים הראשונים זה מאפשר להמשיך לתפקד בבית גם עם הקטנטנים. לשמור על התינוק קרוב אלינו ולהמשיך להיות פעילות כפי שרוצות. שלושת ילדי גדלו במנשאים, זה ממש כמו חיבוק לתינוק ומרגיע את רוב התינוקות ומאפשר לאמא להיות פעילה בבית, לצאת לטיולים וליהנות משתי ידיים חופשים, למרות שכאמא את מהר מאד לומדת שאפשר לעשות הכל עם יד אחת.”

את פוגשת נשים רבות אחרי לידה, מה עיקר החשש של הנשים?

“מגיעות אלי לא מעט נשים אחרי לידה. לא ממזמן הגיעה אלי מטופלת שברח לה שתן בזמן שחזרה להתאמן וזה ממש הטריד אותה וגרם לה להימנע מאימונים. לאחר מספר טיפולים היא חזרה להתאמן בלי פחד ואפילו שלחה לי הודעה שהיא חזרה לקפוץ בחבל תרגיל שהיא חששה ממנו מאוד. אני רואה סיפוק רב לעזור לנשים לחזור לפעילות. אני מתרגשת להוכיח פעם אחרי פעם את כוחו של הגוף שלנו ולראות איך אפשר לשקם ולחיות חיים מלאים ופעילים גם כאשר הנשים עצמן ספקניות.”

אחרי לידה, במקרים שיש פגיעה ברצפת האגן יש משבר עם הגוף?

“זה לא משבר זו תחושה של חוסר שליטה. זה תחושה שהגוף השתנה והרבה נשים פוחדות להסתכל לראות בכלל מה השתנה. יש הרבה חששות איך הגוף שלהן יראה בעתיד, האם הוא יחזור לקדמותו? האם יישאר לי פאוץ? האם הבריחת שתן לא תשתפר? חשוב להגיד ולזכור כי להרבה מהדברים והחששות שלהן יש טיפול. יש מצבים בהם יש אובדן שליטה על שתן, גזים וצואה, יש מצבים של חולשת שרירים וחד משמעית לומדים מחדש לחזק את השרירים ולשקם אותם. לומדים איך למשל נכון להרים את התינוק, עם גיוס של השרירים לפני שמרימים. לחלק מהנשים חשוב לדעת כיצד להתרוקן נכון.

חשוב להסיר את מחסום הבושה. זה קורה וניתן לטפל ולכן נשים מוזמנות לעשות את הצעד ולהחזיר את השליטה לגוף.”

כאשר נפגעת התנועתיות של האם בעקבות הריון ולידה האם לדעתך יש קושי בחיבור בין האם לתינוק?

” אני מאמינה שכל אמא רוצה את החיבור לתינוק אך ישנם מצבים שיש חשש פיזי להרים את התינוק. אני רואה את זה קורה כשיש צניחות של האיברים, ואז יש פחד מלהרים את התינוק, פחד לשים במנשא, פחד להרדים על הידיים אפילו כדי שהמצב שהבעיה לא תחמיר.

 במצבים של בריחת שתן ישנו חשש דומה. חשוב להגיע לפיזיותרפיה כדי להעריך את המצב ולבנות תוכנית שמתאימה לאם. תוכנית שתנחה את האם מה כן היא יכולה לעשות, ותיתן דגשים לתנועות נכונות לפי מצב האם ותרגילים לחיזוק השרירים. יש אפשרויות ויש פתרונות ואי אפשר להימנע באמת מלהרים את התינוק ולכן צעד ראשון לראות בעלת מקצוע ולקבל עזרה.”

טיפ של מיכל לקוליק- “עיסוי בבטן עדין של ירח על בסיס יומי יכול מאוד להקל. ניתן לשבת על הרצפה  כאשר התינוק מול האם על משטח פעילות או במיטה. זה נחמד לצרף לטקס של לפני השינה לפני השעות הקשות של הקוליק אז בכלל מומלץ.  בעזרת קצת שמן שקדים על הידיים בתנועות עיסוי נעימות, עדינות ולא חזקות ניתן לשחרר את כל הגזים הכלואים. למעשה תנועות הידים כמו רושמות את המילה “ירח” :לוקחת את האצבעות והולכת מהצלעות  לכיוון האגן השמאלי (י) ואז מצד ימין של הצלעות לצד שמאל של האגן (ר) ואז ה”ח”  מתחילה מצלעות שמאל דרך אגן לצלעות ימין.

הנבחרת של ביוגאיה– אנחנו יודעים את הקושי והתסכול שהורים חווים כאשר לתינוק שלהם יש קוליק, גזים והפרעות שונות בעיכול. על מנת להקל על ההורים גייסנו מומחיות מהשורה הראשונה בארץ לתת להורים מעטפת התמודדות לצלוח את התקופה הזו ולהשיב את השלווה, השמחה ורגעי הקסם הביתה. מוזמנים לקישור לקרוא עוד על הנבחרת של ביוגאיה, לשמוע טיפים ממיטב המומחים ואולי תקבלו מתנות סופר מפנקות. קישור לעמוד הנבחרת והפעילות